Programowanie. Uczniowie tworzą programy w językach graficznych o różnym stopniu zaawansowania i poznają czym jest algorytm, pętla programowa, stałe i zmienne, wielowątkowość, czy testowanie i optymalizacja programów.
Matematyka. Projekty mogą wymagać badania odległości, obliczania obwodów i pól, a także wykonywania operacji na danych. Uczniowie wszystkiego uczą się w praktyce, a zdobytą wiedzę wykorzystują do rozwiązywania zadań.
Fizyka. Na działanie robota wpływa nie tylko kod – ważną rolę odgrywa świat rzeczywisty, gdzie rządzą prawa fizyki. Uczniowie dowiedzą się czym są ciężar i masa, rodzaje energii i sposoby jej pozyskiwania, czy siły grawitacji, tarcia i sprężystości.
Geografia i biologia. Nie wierzycie? Scenariusze lekcje RoboCamp to wspaniałe narzędzie, z którym uczniowie odkryją Układ Słoneczny, zajrzą w oceaniczne głębiny i na sawannę, a także poznają niesamowite zwierzęta i rolę jaką odgrywają w ekosystemie.
Kreatywność. Podobnie do pędzla i płótna, programowanie pozwala na ekspresję i twórczość przy tworzeniu całej gamy dzieł: animacji, gier, obrazów interaktywnych czy prezentacji, a na zaawansowanym etapie – niezależnych programów i aplikacji.