Nowości

W tej specjalnej kategorii są najnowsze lekcje stworzone przez zespół RoboCamp. Tutaj łatwo znajdziesz nowe projekty na lekcje robotyki i programowania. Wszystkie roboty niecierpliwie czekają na testowanie w terenie, tj. na zajęciach z uczniami.
Zbuduj i zaprogramuj roboty w swojej klasie, a potem daj nam znać które podobają Ci się najbardziej. Dobrej zabawy!
Scenariusze lekcji są dostępne w miesięcznej i rocznej subskrypcji.

Chcesz spróbować czegoś nowego na swoich lekcjach? Przyjrzyj się tym projektom. Każdy z nich jest oryginalny i niedawno dodany do naszej oficjalnej oferty lekcji. Materiały do każdej lekcji obejmują:

  • obszerne wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota,
  • instrukcje programowania krok po kroku,
  • scenariusz lekcji do druku dla nauczyciela.

Scenariusze lekcji

KOSTKA DO GRY
Wygrana to często sprawa losowa... Co to znaczy naprawdę, i jak przetłumaczyć losowość na kod? Zobacz jak zapanować nad zmienną losową i zagraj w samodzielnie zaprojektowaną grę planszową – z pomocą niezwykłej robotycznej kostki.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
SORTOWNIK
Tyle klocków, a tak mało czasu! Zamiast marnować swoją przerwę, posortuj klocki efektywnie razem z pomocnym Sortownikiem. Zaprogramuj model tak, by rozpoznawał kolory klocków i segregował je do odpowiednich przegródek.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
GORYL
Ten robotyczny goryl idzie tam gdzie są banany. Ewidentnie jest głodny - pozwól mu coś przekąsić! Na tej lekcji zbudujesz tę przyjacielską małpę i zaprogramujesz ją wykorzystując czujnik wychylenia, a także dowiesz się więcej o tych zagrożonych wyginięciem wspaniałych zwierzętach.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
WAŻKA
Czy wiesz, że ważki żyły już w czasach dinozaurów? To bardzo interesujące owady, o których warto dowiedzieć się więcej. Najlepszym sposobem będzie zbudowanie własnej robotycznej ważki i zaprogramowanie jej chaotycznego lotu.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
JEŹDZIK GEOMETRYCZNY
Geometria to pestka, gdy w jej nauce pomaga ten wyjątkowy robot. Zbuduj prostego robota jeżdżącego, przymocuj do niego mazak i wykorzystaj pętlę z określoną ilością powtórzeń by robot rysował wielokąty foremne.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
WIATRACZEK
Wiatr to nie jedyny sposób na napędzanie wiatraka. Na tej lekcji poznasz znaczenie mocy silnika i na własne oczy przekonasz się jak różny kształt łopatek wpływa na sprawność konstrukcji.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
ŻURAW
Co mają wspólnego rozważania Archimedesa ze współczesnymi portami? Poznaj zasadę działania bloczka, wciągarki i przekładni pasowej oraz podstawy programowania silnika, a wszystko to w trakcie tworzenia własnego robotycznego modelu żurawia wieżowego.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
SOWA
Czy wiesz które gatunki ptaków najszybciej machają skrzydłami, a które spędzają w powietrzu niemal całe życie? I co właściwie sprawia, że ptaki potrafią latać? Dowiedz się tego wszystkiego budując z klocków i papieru model sowy - nieustraszonego nocnego łowcy.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Essential (#45345) i aplikację do programowania SPIKE.
NOWE LEKCJE DLA POCZĄTKUJĄCYCH
Scenariusze lekcji idealne na start! Nieskomplikowane konstrukcje i proste programy łatwo wprowadzą w świat robotyki.
Obejrzyj go teraz!
Seria zaprojektowana na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
HUŚTAWKA
Huśtawka to świetny model na pierwsze zetknięcie z zestawem SPIKE Prime. Dowiedz się czym są roboty i jak mogą przyjść z pomocą właśnie Tobie, a następnie spróbuj swoich sił w unowocześnianiu placów zabaw budując i programując zautomatyzowaną huśtawkę.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
JEŹDZIK GEOMETRYCZNY
Ten robot zna się na geometrii jak mało kto! Zbuduj prostego robota jeżdżącego, przymocuj do niego mazak i zaprogramuj tak, by rysował wielokąty foremne. Pro tip: w programie przyda Ci się pętla z określoną ilością powtórzeń.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
DALMIERZ
Jak działa tajemniczy czujnik odległości i co ma wspólnego z nietoperzem? Do czego może się przydać w trakcie remontu lub urządzania mieszkania? Tego wszystkiego dowiesz się budując w pełni funkcjonalny dalmierz.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
SEJF
Chcesz bezpiecznie przechować coś cennego? Zbuduj sobie sejf! Dowiedz się jak działa czujnik koloru i wykorzystaj go w mechanizmie zamykania sejfu. Nikt nie dostanie się do środka bez znajomości właściwej kombinacji.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
KOMPLETNY KURS NA SPIKE PRIME
Kompletny kurs programowania na cały rok szkolny. Poznaj kluczowe (i uniwersalne) zagadnienia programistyczne przez programowanie robotów SPIKE Prime.
Obejrzyj go teraz!
Seria zaprojektowana na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
WINDA
Gdyby nie windy, wieżowce nie byłyby tak popularne. Wykorzystasz korbę do zasilenia mechanizmu windy poruszającej się między piętrami. Pomoże Ci elektroniczny system pomiaru wysokości. Dowiesz się jak działa wciągarka i do czego może przydać się mechanizm zębatkowo-zapadkowy.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
MOTOCYKL
Szybko, szybciej, w koło! Samodzielnie zbuduj Motocykl i kontroluj jego prędkość przy pomocy sprytnego mechanizmu wykorzystującego kolorowe klocki. Napisz program zgodnie z instrukcją, a potem weź swój Motocykl na przejażdżkę.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
NOWE LEKCJE DLA ZAAWANSOWANYCH
Lekcje stworzone dla zaawansowanych i ambitnych uczniów. Pozwalają wykorzystać wiedzę programistyczną i przynoszą ogromną satyfakcję!
Obejrzyj go teraz!
Seria zaprojektowana na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE Prime.
CZOŁG MOSTOWY
Uważaj na dziurę! Albo lepiej, użyj bloczków SPIKE Prime i kodu, żeby stworzyć robota zdolnego przekroczyć (prawie) każdą przepaść na swojej drodze. Zbuduj go i zaprogramuj zgodnie z instrukcjami krok po kroku.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
TELEGRAF
Kiedyś nie było smartfonów STOP Świat kręcił się dzięki wiadomościom przesyłanym telegrafem STOP Zobacz jak telegraf działa i dlaczego zamiast używać zwykłego alfabetu, wszyscy woleli alfabet Morse’a

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
SYMULATOR LOTU
Zbuduj super bezpieczną aparaturę do nauki latania helikopterem. Pierwsza lekcja latania zaczyna się gdy tylko napiszesz program, a podczas lotów testowych będziesz kontrolować helikopter przy pomocy drążka sterowego połączonego z czujnikiem obrotu.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
MULTI SORTOWNIK
Sortowanie kilku klocków można zrobić ręcznie, ale co zrobić kiedy mamy ponad 2 tony rzeczy? Na ratunek śpieszy Multi sortownik! Przekonaj się jak działa automatyczne sortowanie i jakie mechanizmy pomagają oddzielać rzeczy według koloru oraz wielkości.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
MOTYL
Zachwyć się pięknem przyrody i rozwiń skrzydła! Wybierz najpiękniejszy gatunek motyla, a następnie wydrukuj i pokoloruj jego papierowe skrzydła by na koniec ożywić go z pomocą klocków LEGO.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300), oraz aplikację do programowania WeDo 2.0.
DIABELSKI MŁYN
Najlepsza atrakcja wesołego miasteczka w postaci programowalnego robota. Teraz to TY zdecydujesz jak i kiedy to kolorowe koło będzie się kręcić. Wskocz na przejażdżkę i odkryj najbardziej imponujące diabelskie młyny na świecie.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300), oraz aplikację do programowania WeDo 2.0.
TOR WYŚCIGOWY
Szybko, jeszcze szybciej! Na jeden dzień wciel się w profesjonalnego kierowcę wyścigowego budując i programując symulator toru wyścigowego. Jeszcze zanim ruszysz w trasę będziesz mieć tajniki techniki motoryzacyjnej w małym palcu!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300), oraz aplikację do programowania WeDo 2.0.
MOTOCYKL
W mieście da się szybko przemieszczać i unikać korków - o ile jeździsz motocyklem. Stwórz mechanizm przekazujący moc wytwarzaną przez silnik prosto do pędzącego motocykla i napisz program wykrywający okrążenia na torze.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300), oraz aplikację do programowania WeDo 2.0.
SOWA
Czy wiesz które gatunki ptaków najszybciej machają skrzydłami, a które spędzają w powietrzu niemal całe życie? I co właściwie sprawia, że ptaki potrafią latać? Dowiedz się tego wszystkiego budując z klocków i papieru model sowy - nieustraszonego nocnego łowcy.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300), oraz aplikację do programowania WeDo 2.0.
SPIROGRAF
Stwórz automatyczną maszynę rysującą inspirowaną znaną zabawką, a następnie obserwuj jak rysuje skomplikowane, hipnotyzujące wzory.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education WeDo 2.0 (#45300), oraz aplikację do programowania WeDo 2.0.
KURS NA SPIKE PRIME I DRUK 3D
Lekcje przygotowane specjalnie pod kątem projektowania 3D i drukowania wyjątkowych elementów dla robotów.

Obejrzyj je tutaj!
Seria zaprojektowana na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678), bezpłatne oprogramowanie do projektowania 3D, oraz drukarkę 3D.
MOTYL 3D FUSION 360
Wysil swoją wyobraźnię i zaprojektuj najpiękniejsze skrzydła dla robotycznego motyla. Wydrukuj skrzydła na drukarce 3D zmieniając kolor filamentu w trakcie wydruku dla jeszcze ciekawszych efektów. Zbuduj i zaprogramuj kolorowego robotycznego motyla!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678), Autodesk Fusion 360, oraz drukarkę 3D.
MANIPULATOR 3D FUSION 360
Manipulatory są jak robotyczne ręce zaprojektowane w konkretnym celu. Zaprojektuj i wydrukuj na drukarce 3D trzy różne obiekty dla Manipulatora SPIKE Prime. Dostosuj konstrukcję i program tak, aby robot przeniósł każdy przedmiot!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678), Autodesk Fusion 360, oraz drukarkę 3D.
TURBINA SAVONIUSA 3D FUSION 360
Dzięki modelowi przydomowej elektrowni wiatrowej będziesz mógł porównać efektywność łopatek turbiny wykonanych z różnych materiałów - papieru oraz plastiku. Która wersja pozwoli szybciej naładować akumulator?

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678), Autodesk Fusion 360, oraz drukarkę 3D.
ZŁOTY PODZIAŁ 3D BLENDER
Sztuka, architektura, a nawet natura wykorzystują "złoty podział". Dowiedz się czym jest to matematyczne zagadnienie i wykorzystaj je do zaprogramowania bryły 3D w Pythonie. Tak, bryły 3D można tworzyć za pomocą kodu!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE Prime (#45678), Blender 3.0, oraz drukarkę 3D.