SafariCamp WeDo 1.0 Scratch

Ludzie lubią uważać się za wielkich wynalazców. Jednak prawda jest taka, że tytuł najbardziej kreatywnego inżyniera należy do Matki Natury. Większość rozwiązań inżynieryjnych, nawet część AI i programowania, były wzorowane na otaczającym nas świecie flory i fauny, lub zostały z niego wprost zapożyczone. Rozpocznij tą przyjazną zwierzętom i dzieciom serię lekcji po dawkę biologii, nauk ścisłych, inżynierii, programowania w Scratchu oraz ciekawych faktów zoologicznych.
Scenariusze lekcji są dostępne w miesięcznej i rocznej subskrypcji.

Seria lekcji jest skoncentrowana na zwierzętach, ich środowiskach na Ziemi oraz zaskakujących sposobów przystosowania się potrzebnych im do życia i rozwoju. Seria składa się z 12 kompleksowych lekcji robotyki zaprojektowanych by uczyć i inspirować. Każda lekcja zawiera:

  • obszerne wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota,
  • instrukcje programowania krok po kroku,
  • mini gry edukacyjne i inne dodatki,
  • scenariusz lekcji do druku dla nauczyciela,
  • dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych.

Scenariusze lekcji

GORYL
Daj robotycznemu gorylowi coś przekąsić. Widocznie jest głodny, bo idzie tam gdzie są banany. Podczas tej lekcji zbudujesz i zaprogramujesz tą przyjacielską małpę, a także dowiesz się więcej o tych zagrożonych zwierzętach.
WAŻKA
Czy wiesz, że ważki żyły w czasach dinozaurów? Ważki są bardzo interesujące i możesz się o nich dużo dowiedzieć. Najlepszym sposobem jest zbudowanie i zakodowanie swojej własnej robotycznej ważki.
ŻABY
Co jest lepsze od jednej skaczącej żaby? Dwie skaczące żaby! Zwłaszcza, że gatunków żab jest całe mnóstwo. Zbuduj konkurs skoków dla płazów, stwórz program z oddzielnymi skryptami i zdecyduj która żaba ma pierwszeństwo w skakaniu.
MUCHOŁÓWKA
Mięsożerne rośliny są dość rzadkie. A ich robotyczna wersja jest w ogóle niespotykana! Jednak Ty możesz ją zbudować z klocków, czujników i kodu, a potem patrzeć jak łapie wszystko w zasięgu.
PTASIE GNIAZDO
Skąd robotyczne pisklaki wiedzą kiedy prosić o obiad? Dzięki czujnikom! Młode ptaki potrzebują pokarmu by rosnąć, a te domagają się go ćwierkaniem i skakaniem. Buduj, koduj i przekonaj się jak różnorodne są ptasie gniazda.
SKORPION
Chociaż nie jest jadowity, ten robotyczny skorpion nie może doczekać się polowania. Zobacz jak niezwykłe potrafią być skorpiony żyjące na łonie natury budując i programując tego pięknego robota.
ŻYRAFA
Stwórz swoją miniaturową żyrafę i zaprogramuj ją tak, żeby mogła sięgnąć zielonych listków na wysokich gałęziach. Łącz klocki, zazębiaj zębatki i pracuj nad kodem. A w międzyczasie odkryjesz interesujące fakty o tych wyjątkowych zwierzętach.
KOŃ
Konie i kucyki są przyjaznymi, sprawdzonymi i silnymi towarzyszami. Dzisiaj na lekcji możesz dowiedzieć się o nich jeszcze więcej. Zbuduj swojego robotycznego konika i wkrocz do świata entuzjastów jeździectwa.
BYK
Większość ssaków jest spokojna i cierpliwa, niektóre potrafią też przewidywać pogodę. Za to ten ewidentnie nie lubi siedzieć w zamknięciu. Buduj, koduj i dowiedz się więcej o relacjach między ludźmi i krowami.
ŻÓŁW
Żyjące dziko żółwie są z natury przezorne. A ten robotyczny żółw potrzebuje Twojej pomocy. Zamontuj przekładnię i silnik, żeby mógł poruszać głową, a potem uzbrój go w czujnik, dzięki któremu wykryje potencjalne zagrożenia. Będzie Ci wdzięczny!
PELIKAN
Pelikany są utalentowanymi pływakami i szybownikami. Skonstruuj robotycznego pelikana, by poznać ciekawe fakty o tych zwierzętach i zrozumieć jak ptaki poruszają skrzydłami żeby utrzymać się w powietrzu.
PAPUGI
Te papugi naprawdę latają! Chociaż niezbyt długo. Pomóż im sięgnąć chmur konstruując zaawansowany mechanizm miotający i dowiedz się więcej o tych przepięknych i nadzwyczaj inteligentnych ptakach.