Kurs programowania SPIKE Prime dla średniozaawansowanych

Nauka podstaw programowania powinna być ciekawa i ekscytująca, zwłaszcza dla dzieci. Podczas tego kursu uczniowie poznają kluczowe (i uniwersalne) zagadnienia programistyczne przez programowanie robotów SPIKE Prime tak, żeby się ruszały, łapały, rysowały, wykrywały i więcej!
Kurs składa się z 25 lekcji i wystarcza na cały rok szkolny nauki. Buduj roboty na wzór imponujących konstrukcji, poznaj niesamowity świat w którym żyjesz, ucz się programować i baw się jednocześnie.
Scenariusze lekcji są dostępne w miesięcznej i rocznej subskrypcji.

Na tym kolorowym, ekscytującym i edukacyjnym kursie programowania z nowym robotem na każdej lekcji, dzieci nauczą się wszystkiego o programowaniu na przykładzie SPIKE Prime. Każda lekcja zawiera:

  • obszerne wprowadzenie ilustrowane zdjęciami i animacjami,
  • szczegółowe instrukcje budowy robota LEGO® SPIKE Prime,
  • instrukcje programowania krok po kroku Bloki słów (Word blocks) w aplikacji SPIKE Prime,
  • przydatne przekroje konstrukcji,
  • dostęp do dodatkowych materiałów dydaktycznych.

Scenariusze lekcji

DIABELSKI MŁYN
Najlepsza atrakcja wesołego miasteczka w postaci programowalnego robota. Teraz to TY zdecydujesz jak i kiedy to kolorowe koło będzie się kręcić. Wskocz na przejażdżkę i odkryj najbardziej imponujące diabelskie koła na świecie.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
SPIROGRAF
Ten robot zachwyci Cię różnorodnością pięknych wzorów. Twoim zadaniem będzie zbudowanie robotycznego artysty oraz zaprogramowanie jego silników, żeby mógł rysować spirale i łuki. Razem stworzycie niezapomniane duo sztuki współczesnej.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
HELIKOPTER
Ten helikopter ratowniczy sprawdzi się w najbardziej wymagających warunkach. Wyposażono go w ruchomy wirnik oraz wciągarkę z hakiem ratowniczym. Pomiędzy płozami modelu znajdziesz dźwignie sterowania umożlliwiające łatwe podnoszenie i opuszczanie ładunku.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
KRAB
Poruszają się bokiem, mierzą od centymetra do ponad 3,5 metrów, a kiedyś znały się z dinozaurami. Kraby to naprawdę niezwykłe zwierzęta. Dowiedz się o nich więcej, a potem zbuduj i zaprogramuj własny model tego sympatycznego skorupiaka.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
PLAC MANEWROWY
Żadna przeszkoda nie zatrzyma go w miejscu na długo. Odbije się i pojedzie dalej! Ten specjalistyczny robot testowy pokaże Ci jak omijać przeszkody i co ma do tego czujnik siły SPIKE. Poznasz też tajniki sterowania podstawą jezdną z napędem burtowym.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
PIESEK
Ten robotyczny szczeniaczek jest bardzo grzeczny i pojętny, ale wszystkich sztuczek uczy się wyłącznie przy pomocy kodu. Sprawdź jak dobrze dbasz o zwierzaki i przekonaj się czy umiesz mówić ich językiem.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
WÓZEK WIDŁOWY
Może pomogę? Wózki widłowe mogą przenosić dosłownie tony, a swoją wartość udowadniają każdego dnia w prawie każdym magazynie na świecie. Twój wózek SPIKE chętnie pomoże Ci przenieść wszystkie klocki – wystarczy go zaprogramować.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
MANIPULATOR
Pomóż robotowi przenieść próbkę z jednej podstawki na drugą. To trudniejsze niż mogłoby się wydawać! Podejmij wyzwanie programistyczne, wykorzystaj wszystkie trzy silniki i zobacz jak stworzyć autonomicznego robota SPIKE Prime.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
ROBOT SPRZĄTAJĄCY
Ten robot jest urodzonym zwycięzcą. Sprzątacz uwielbia rywalizację i chętnie bierze udział w każdym konkursie, zwłaszcza jeśli w grę wchodzi sprzątanie. Pomóż mu zatriumfować i poznaj programistyczny klucz do wygrania turnieju robotycznego.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
BULDOŻER
Szykuj lemiesz, gruz na horyzoncie! Połącz siły z potężnym Buldożerem w poszukiwaniu nauki, kodowania i porządku. Gdy jego więksi koledzy będą przepychać gruz na budowie i żwir w kamieniołomach, ten nieustraszony robot usunie wszelkie przeszkody z Twojego biurka.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
POZYTYWKA
Zrób szum na scenie razem z wyjątkowym robotycznym muzykiem. Dowiedz się jak nauka stworzyła rock'n'roll i jak napisać program, który zmienia kolory w dźwięki. Rozłóż kolorowe bloczki i niech muzyka gra do rana!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
WINDA
Gdyby nie windy, wieżowce nie byłyby tak popularne. Wykorzystasz korbę do zasilenia mechanizmu windy poruszającej się między piętrami. Pomoże Ci elektroniczny system pomiaru wysokości. Dowiesz się jak działa wciągarka i do czego może przydać się mechanizm zębatkowo-zapadkowy.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
MOTOCYKL
Szybko, szybciej, w koło! Samodzielnie zbuduj Motocykl i kontroluj jego prędkość przy pomocy sprytnego mechanizmu wykorzystującego kolorowe klocki. Napisz program zgodnie z instrukcją, a potem weź swój Motocykl na przejażdżkę.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
SORTOWNIK
Tyle kolorów, a tak mało czasu! Zamiast marnować swoją przerwę, posortuj klocki efektywnie razem z tym pomocnym Sortownikiem kolorów. Przy pomocy kodu wyjaśnij jak rozpoznać kolory, żeby robot mógł sprawnie posegregować klocki.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
ZĘBATKOWA ZAGADKA
Czegoś tej konstrukcji brakuje... Jeśli lubisz zagadki i wyzwania, ten kreatywny projekt będzie dla Ciebie idealny. Zbuduj i zaprogramuj model zgodnie z instrukcjami, a potem rozwiąż zagadkę ukrytą w pudełku tak, by rozpędzić wiatraczek.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
WYŚCIGÓWKA
Kto pierwszy dotrze do mety? W tym modelu znajdziesz dwa sposoby na zmianę prędkości - mechaniczny z użyciem skrzyni biegów wykorzystującej różne przełożenia, oraz elektroniczny, z użyciem regulatora wykorzystującego czujnik obrotu.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
ŁAPACZ KLOCKÓW
Automaty do łapania zabawek są nie lada wyzwaniem. Czy to przypadek? Dowiedz się gdzie kryją się kruczki, dlaczego nie każdy chwytak chwyta, a potem zbuduj swój własny automat i przekonaj się jak ta maszyna naprawdę powinna działać.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
PRZENOŚNIK
Zbuduj i zaprogramuj niekończącą się zjedżalnię ze skończonej liczby klocków. Jak jest to w ogóle możliwe? Cała sztuczka polega na wykorzystaniu przenośnika SPIKE, który jak pętla będzie przenosił kulkę na start.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
MOTYL
Zachwyć się pięknem przyrody i rozwiń skrzydła! Wybierz najpiękniejszy gatunek motyla, następnie wydrukuj i pokoloruj jego papierowe skrzydła by na koniec ożywić go z pomocą klocków LEGO.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678), oraz aplikację do programowania SPIKE™.
TURBINA WIATROWA
Wiatr jest jednym z odnawialnych źródeł energii używanych przez ludzi od tysiącleci. Zobacz jak dzisiaj ludzie wykorzystują wiatr. Stwórz robotyczny model turbiny wiatrowej, a potem uruchom wyobraźnię i rozszerz możliwości programu.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
TURBINA SAVONIUSA
Czas na odnawialne źródła energii, które można wykorzystać w pracy z robotami. Otwórz okno i popatrz jak łopatki turbiny kręcą się dzięki sile wiatru i ładują akumulator. Możesz też zamontować silnik i porównać wyniki.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
PIONOWZLOT
Czy to helikopter? Czy to samolot? Lepiej! Oto wyjątkowy Pionowzlot z dwoma imponującymi wirnikami. Wystartuj z małego lądowiska pionowo w górę i zaprogramuj wirniki tak, by obracały się tym szybciej im wyżej robot unosi się nad ziemią.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
STRAŻNIK
Bezpieczeństwo przede wszystkim, dlatego każdy powinien mieć swojego Strażnika. Ten jest wyposażony w ultraczuły czujnik odległości, niezawodne motory, i automatyczną wyrzutnię pocisków z magazynkiem. Z tym robotem na straży nic Cię nie zaskoczy!

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
SKRZYNIA BIEGÓW
Jak to się dzieje, że po zmianie biegu samochód zmienia prędkość? Co się dzieje w środku skrzyni? Sam zobacz! Albo jeszcze lepiej, sam zbuduj model skrzyni biegów i poznaj wszystkie jej tajemnice.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.
CURLING
Każdy fan zimowych igrzysk olimpijskich wie, że gdy szczotka pomaga kamieniom ślizgać się po lodzie do domu, chodzi o curling. Krok po kroku stworzymy z kloców kieszonkową wersję tego sportu, odporną na warunki pogodowe.

Robot zaprojektowany na: LEGO® Education SPIKE™ Prime (#45678) i aplikację do programowania SPIKE.